Sidor

måndag 19 augusti 2013

Allt bli överlycklig över en timmervägg.

Jiipppeeee!

Det VAR timmerväggar bakom den hysteriskt fula 70-talspanelen i köket till timmerstugan! Idag fick vi nycklarna och hann knappt låsa upp huset innan kofoten åkte fram för att kolla just detta!


Nu börjar en spännande tid med renovering, inredning och säkert en och annan överraskning som alltid när man börjar riva i ett gammalt hus. Bloggen kommer nog mest att likna en renoveringblogg ett par månader framöver, men jag lovar er desto mer inredning när jag fått huset så som jag vill ha det!

Utvändigt är det en lite sorglig historia då tidigare ägare valt att måla timmerfasaden med PLASTFÄRG!!! UUUUhhhh! Har god lust att byta ut panelen och måla den med färg som låter trät ANDAS!!

Målet är att vara klara till 1 mars så att mamma kan flytta in och hyra det av oss. Blir suveränt för dottern att ha både Mormor och Farfar på bara några stegs avstånd!

Håller er uppdaterade efter hand vi gör förändringar!


5 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Spännande ...ha en bra dag
kram Rosa

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Klart du blev lycklig! Som jag jublade när jag hittade vacker gråmålad pärlspont under det vita papptaket i vårt hus i norr!
Kram till dig!

Nelya sa...

Vad spännande att få följa ditt nya renoveringsprojekt. Ha en fortsatt fin lördag.
Kram
Nelya

Fru Martinsson sa...

Underbart att ha mor och farföräldrar i närheten! Lyx både för er och för dom!
Ska bli roligt att följa renoveringen!

Ha en härlig dag!

chanette a sa...

vi var o kolla på ett hus för en månad sen o gissa om jag blev rent till mig i kalasen då jag såg att köket och matrums delen hade timmerväggar.. såååå galet vackert. och de var fint vitmålade..lycka. Vi flyttar faktiskt in i detta huset innan året är slut

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...